Aangekomen - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Arjan

24 Augustus 2012 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Inniddels ben ik alweer bijna een dag in Peru. We hebben een goede vlucht gehad en zijn veilig aangekomen op vliegveld Lima. Ik heb helemaal geen last van vermoeidheid. Ik ben gisteravond om 23.30 uur naar bed gegaan (6.30 uur Nederlandse tijd).

Vanaf het vliegveld gingen we allemaal naar ons eigen gastgezin. Het gastgezin waar ik in verblijf is geweldig. Het gezin bestaat uit een moeder en drie zonen. De zonen zijn 25, 22 en 14 jaar en dus een beetje van mijn leeftijd. Gisteravond ben ik met het gezin uit eten geweest en hebben we Chifa gegeten. Dat is rijst met allerlei groenten. Met de zoon van 22 heb ik nu al heel goed contact. Hij leert me veel hier. Ook leert hij mij Spaans en wil hij dat ik hem Nederlands leer. Ook gaat hij me meenemen naar allerlei leuke dingen in Lima.

Op het moment heb ik helemaal geen contact met de andere 5 studenten. Van 2 weet ik waar ze zitten, maar dat is ook nog een kwartier rijden. Van de andere 3 heb ik geen idee waar ze zitten. Op het moment weet ik ook niet goed wat ik moet doen, omdat ik geen idee heb wat me te wachten staat en ik op het moment ook nergens heen kan. Dit gevoel is denk ik vrij normaal in het begin.

Met de taal kan ik me totaal nog niet redden. Ik versta al redelijk wat, maar het reageren op dingen is nog veel te moeilijk. In het gastgezin praten ze ook wel engels, maar van hen en van mezelf mag ik niet zoveel engels praten. Ik moet gewoon Spaans leren en daar moet ik nu al mee beginnen.

Ondanks de onzekerheid heb ik het heel erg naar mijn zin en ben ik benieuwd wat ik hier allemaal nog ga meemaken.

Groetjes Arjan

  • 25 Augustus 2012 - 10:55

    Gianne:

    Hey Arjan,

    Fijn dat je goed aangekomen bent! Hele goede tijd daar gewenst. Hoop dat je snel kan wennen en daar leuke contacten opdoet.
    Groetjes van de andere kant van de wereld,
    Gianne

  • 25 Augustus 2012 - 11:32

    Oom Jan En Tante Jannie:

    Hoi Arjan

    Fijn dat je gezond bent aangekomen,het allerbeste met je en we hopen dat je een heel
    goede tijd hebt.
    Groetjes uit IJsselmuiden

  • 25 Augustus 2012 - 13:10

    Mariëlle:

    Heey Arjan,
    Fijn dat je veilig bent aangekomen! Wat leuk dat nu internationalisering voor jullie al is begonnen! Ik wens je een hele fijne tijd toe en geniet ervan! Succes daar (en ook met het leren van de taal)!
    Groetjes,
    Mariëlle

  • 26 Augustus 2012 - 11:50

    Linda:

    ....spannend allemaal maar wel erg leuk dat je deze uitdaging aan gaat! ik hoop dat je de spaanse taal snel mag leren.... en ben benieuwd naar al je verhalen! Veel plezier!

  • 26 Augustus 2012 - 14:25

    Tante Henny:

    Hoi Arjan,

    Fijn dat je een goede reis gehad hebt. Ik wens je een inspirerende tijd toe in Lima en hoop dat het je er veel zult leren, daarvoor loop je tenslotte stage!

    hartelijke groeten uit Lemmer.

  • 28 Augustus 2012 - 15:05

    Nelleke:

    hee arjan, wat leuk om ter horen dat je het naar je zin hebt, en dat je een leuk gastgezin hebt. ook leuk dat ze een beetje van je leeftijd zijn zeg, volgens mij heb je het aardig getroffen.....heeeeeel veeeel succes met de taal, dat heb jij zo onder de knie.....zet m op....een hele fijne tijd daar....!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Arjan

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 29826

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 06 Juli 2015

Meester Arjan in Haïti

23 Augustus 2012 - 08 December 2012

Stageperiode Peru

Landen bezocht: