De eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Lima

Blijf op de hoogte en volg Arjan

27 Augustus 2012 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Ik heb een geweldig weekend achter de rug. Ik zit hier nog maar 4 dagen, maar het voelt als 4 weken. Ik geniet van ieder moment die ik hier beleef. Alles is een groot avontuur en alles is weer een nieuwe uitdaging. Ik heb inmiddels meer contact met de anderen. Lorianne en Janouk zie ik bijna iedere dag wel. Kely, Irene en Dorene zie ik iets minder. De plannen hier zijn nu wel veel duidelijker en ik kan nu heerlijk genieten van een weekje vakantie.

Ik heb al een heel aantal dingen bezocht in Lima, zowel arm als rijk. Mira Flores en Jockeyplaza zijn rijke plaatsen die ik heb bezocht. Mira Flores is een rijke wijk en Jockeyplaza een enorm winkelcentrum. Toch wel apart om in zulke plekken te lopen als je zoveel armoede om je heen ziet. Met Esther (de moeder uit het gastgezin) en Diego (zoon van 22 uit het gastgezin), ga ik naar veel arme plekken in Lima. Ze willen me graag de realiteit van het leven in Peru laten zien. Daar ben ik erg blij mee. Straks in Moyobamba zal het waarschijnlijk armer zijn dan hier in Lima.

Met de taal red ik me al wat beter. Ik kan nu al wel een dialoog voeren in het Spaans. Dan moeten de Peruvianen wel langzaam praten, anders wordt het te moeilijk. Ik wordt wel heel moe van het vertalen de hele dag. Ik vertaal het automatisch eerst naar het Engels en dan naar het Spaans. Ik vind het wel super leuk om iedere keer weer nieuwe woorden te leren.

Gisteren zijn we met zijn allen naar de kerk geweest. Het is een heel leuke gemeente. De gemeente is een baptistengemeente en het heeft ook wel aardig wat weg van de baptistengemeente in Nederland. Ook hebben we de kinderdienst meegemaakt en lekker met de kinderen meegedanst. Ook hebben ze iedere week een avond met de jeugdgroep. Dan doen ze eerst wat spellen en daarna een bijbelstudie. Ik hoef hier niet bang te zijn dat ik niet genoeg geestelijke voeding krijg. Wel super leuk allemaal.

Vandaag ga ik samen met Lorianne, Janouk, Diego en Cecilia (de gastvrouw van Lorianne en Janouk) naar het oude historische deel van Lima. Vanavond gaan we met Esther en mensen uit een andere kerk volleyballen. Ik doe hier echt allemaal leuke dingen. De dagen zijn wel enorm gevuld, maar dan benut ik mijn tijd goed.

Groetjes Arjan

  • 31 Augustus 2012 - 15:50

    Jan:

    Hoi Arjan,

    Mooi verhaal. Ik ben benieuwd hoe jullie het komende week gaan doen. Zijn alle afspraken gemaakt?
    Goed dat je zoveel spaans spreekt. Is de enige mogelijkheid om het snel te spreken.
    Un abrazote!
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Arjan

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 29823

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 06 Juli 2015

Meester Arjan in Haïti

23 Augustus 2012 - 08 December 2012

Stageperiode Peru

Landen bezocht: