laatste stageweek en daarna rondtrekken in Peru - Reisverslag uit Moyobamba, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu laatste stageweek en daarna rondtrekken in Peru - Reisverslag uit Moyobamba, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu

laatste stageweek en daarna rondtrekken in Peru

Door: arjan landman

Blijf op de hoogte en volg Arjan

29 Oktober 2012 | Peru, Moyobamba

Hallo allemaal,
Het is wel weer eens tijd om wat van mij te laten horen. Soms vergeet ik gewoon om weer te schrijven voor mijn blog, maar het is ook ongekend hoe hard de tijd gaat. De tijd hier in Moyobamba vliegt om, wat ik best wel weer jammer vind. Ik vind dit echt een super leuke stad en voel me er helemaal thuis. Ik zou er best voor langere tijd willen wonen, maar dat blijft voorlopig nog een droom.
Mijn stage zit er bijna op. Deze week is mijn laatste week en dat wordt niet echt de zwaarste week. Want op donderdag en vrijdag hebben ze hier alweer vakantie, dus blijven er nog maar drie dagen over. Hier in Moyobamba weten ze in ieder geval wel wat feesten is. Op de vorige school had ik al een feestweek en op deze school zijn er ook al weer heel wat dagen geweest dat we gingen feest vieren. Vorige week maandag ging de hele school verkleedt en liepen we door de stad heen. Samen met Dorene en Janouk liep ik vooraan in de stoet met de vlag van de school. Echt leuk om aan al die Peruviaanse gebruiken deel te nemen. Dit alles omdat de school 23 jaar bestond. Echt bijzonder hoeveel waarde ze hier hechten aan de verjaardag van een school.
Afgelopen twee weken had ik behoorlijk last van mijn oren. Het begon op een zondag dat we gingen zwemmen en dat ik daarna niets meer hoorde. Ik dacht dat er water inzat, maar dat ging er maar niet uit. Inmiddels heb ik al heel wat ziekenhuisbezoekjes achter de rug. De oorzaak is een ontsteking in mijn oor. Ik wijdt er verder maar niet te veel over uit, want de details wil je echt niet weten. Het was in ieder geval wel een beetje gênant in het ziekenhuis. Wil je het hele verhaal wel weten, dan moet je er maar naar vragen als ik weer in Nederland ben. In ieder geval moet ik morgen weer naar de KNO –arts en hopelijk is het probleem dan helemaal opgelost. Ik hoor nu in ieder gaval weer beter en volgens mij zelfs beter dan ooit.
Na de stage gaat het rondtrekken beginnen. Ik blijf komend weekend eerst nog een weekendje alleen in Moyobamba. De anderen van de groep gaan allemaal een weekend weg. Ik hoefde hier niet per se heen en heb besloten om nog een weekendje te genieten van Moyobamba. Er zijn hier ook nog genoeg leuke dingen te doen en dat ga ik dat weekend zeker doen.
Als de anderen terug zijn in Moyobamba gaat voor het mij het rondtrekken ook echt beginnen. We beginnen de eerste week heel rustig met een weekje vakantie aan het strand. Na dat weekje vakantie gaan we eerst even terug naar Lima. Daar kunnen we onze bagage achter laten die we niet nodig hebben. Vanuit daar trekken we naar het zuiden. Wat we allemaal gaan doen is eigenlijk te veel om op te noemen. Ik zal proberen jullie in de loop van de 5 weken op de hoogte te stellen van wat ik heb gedaan. Ik weet alleen niet of dat altijd mogelijk is, omdat ik mijn laptop niet meer bij me heb en dus geen vast internet heb.
Allemaal heel veel succes in de kou daar in Nederland! Als je het niet erg vindt, blijf ik hier nog gewoon lekker genieten van de 30 graden. En mocht je al bezig zijn voor je vakantie van volgend jaar, vergeet dan ook niet naar Peru te kijken. Het is echt een aanrader
Groetjes Arjan



  • 29 Oktober 2012 - 18:42

    Emma:

    Hoi Arjan,

    Wat super leuk om je blog te lezen. Volgens mij gaat het helemaal goed daar.
    Niet teveel feesten he;) Over vijf weken weer naar huis?
    Geniet nog even heel erg van Peru!

    Tot over 5 weken!

    Groetjes uit het warme Zuid Afrika!!

  • 29 Oktober 2012 - 19:19

    Jeanette Van Der Spek:

    Hoi Arjan,

    Met heel veel plezier heb ik al jouw verslagen gelezen. Leuk! Ik heb me tijdens het lezen af en toe afgevraagd waarom wij hier in Nederland alles zo keurig en netjes geregeld hebben. Dat zal z´n reden ook wel hebben. Maar even in een land waar alles met een korreltje zout wordt genomen (morgen is er weer een dag en anders overmorgen wel weer), lijkt mij wel lekker. Veel plezier verder met je rondreis. Geniet ervan en laat af en toe nog even van je horen! See you!

  • 29 Oktober 2012 - 19:52

    Jessica:

    Hoi broer,
    je verhaal is weer geweldig en juist je details zijn ook heel leuk! Fijn dat de tijd vliegt, dat is een goed teken. Heerlijk gaan genieten van het rondtrekken. We zijn benieuwd wat voor bijzondere dingen je allemaal mee gaat maken. We bellen je hopelijk zeer binnenkort! Een lieve groet van ons viertjes.

  • 30 Oktober 2012 - 10:56

    Rita:

    Hoi Arjan

    Leuk om te lezen wat je allemaal weer beleefd hebt. Zelfs de artsen ontbreken weer niet ;-). Een goede tijd nog tijdens je rondreis.

    Groetjes Rita

  • 30 Oktober 2012 - 11:32

    Linda:

    Ohh.... ook nog echt een heerlijke vakantie daar hebben??? jemig toe maar...jaloers hier!!

    Maar leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! wens je nog een fijne tijd toe!!

    Liefs

  • 30 Oktober 2012 - 14:57

    Willy:

    Hoi Arjan,

    geweldig om je blog te lezen! Je stage lijkt me niet echt vervelend.....leuk dat je zo geniet!
    Veel plezier nog de komende weken!

    Groeten,
    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Moyobamba

Arjan

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 816
Totaal aantal bezoekers 29830

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 06 Juli 2015

Meester Arjan in Haïti

23 Augustus 2012 - 08 December 2012

Stageperiode Peru

Landen bezocht: