De ultieme uitdaging in het buitenland - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Arjan Landman - WaarBenJij.nu De ultieme uitdaging in het buitenland - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Arjan Landman - WaarBenJij.nu

De ultieme uitdaging in het buitenland

Door: Arjan Landman

Blijf op de hoogte en volg Arjan

03 April 2015 | Haïti, Passe Catabois

Hallo allemaal,

Dit bericht is vooral bedoeld voor mensen die de PABO (bijna) hebben afgestudeerd en nog op zoek zijn naar een leuke uitdaging in het buitenland. Hieronder kan je meer informatie vinden over het project. Ben jij zelf niet geïnteresseerd, maar ken jij mensen in je omgeving voor wie dit misschien wat is, laat het hen dan zeker weten.

Vacature:

Je hebt de PABO afgerond en wil hier graag iets mee doen in het buitenland. Misschien is dit dan iets voor jou? Verbreed je horizon en kom een schooljaar naar Haïti om je daar als leerkracht in te zetten. Een enorme uitdaging met veel ervaringen die je voor de rest van je leven met je mee zal dragen. Wil je ervaren hoe het is om Gods liefde uit te stralen in een ontwikkelingsland? Grijp deze kans dan met beide handen aan. We hebben je hard nodig!

Wij, Rob en Anne-Marie, werken nu 14 jaar als vrijwilligers in het noordwesten van Haïti. Een gebied wat ongeveer 700.000 mensen telt. In het kleine dorpje Passe-Catabois runnen wij een ziekenhuis waar we lokale mensen dagelijks van medische verzorging voorzien. Dit werk kunnen wij blijven uitvoeren, zolang er onder andere een leerkracht is.

Je gaat lesgeven aan Lisa (13), Anne-Rose (12) en Miriam (12). Deze drie meiden zijn onze geadopteerde kinderen die wij van God mochten ontvangen. Ze zijn van jongs af aan bij ons opgegroeid en beheersen de Nederlandse taal goed. Het onderwijs wat je geeft is daarom ook volledig in het Nederlands. Je geeft les in een goed ingericht klaslokaal met beschikking tot voldoende materialen. Dankzij basisschool ‘de Meeuwenberg’ in Driel is er ook een goede voorraad aan lesboeken.

Wij kunnen jou hier de volgende dingen bieden:
• Een goed ingericht appartement voor jezelf binnen ons gastenhuis.
• Vergoeding van reiskosten, ander onkosten en een ruime vergoeding waarmee jij jezelf van levensonderhoud kan voorzien en nog wat overhoudt om leuke dingen van te doen.
• Een mooi land en een veilige leefomgeving.
• Mogelijkheden om familie of vrienden voor korte of langere tijd op bezoek te laten komen.
• Contacten met andere vrijwilligers die gedurende het jaar hier komen werken voor een aantal weken (over het algemeen uit de Verenigde Staten of uit Nederland)

Wij zoeken een enthousiaste leerkracht die stevig in de schoenen staat, die positief ingesteld christen is en dit wil uitdragen in Haïti.

Wil je meer informatie hebben over dit project, dan kan dit zeker. Voor jou zijn hier al drie leraressen geweest en op het moment hebben wij een leraar. Hij vertrekt hier halverwege juli. Als je meer wilt weten, dan kan je contact opnemen met arjan-landman@hotmail.nl
We hopen dat jij de stap wilt maken en ons kan helpen door hier te komen werken.

Warme groetjes vanuit Haïti,

Rob & Anne-Marie