Eerste week nieuwe school - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu Eerste week nieuwe school - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu

Eerste week nieuwe school

Door: Arjan Landman

Blijf op de hoogte en volg Arjan

21 September 2012 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

De eerste week op de tweede school in Lima, Luz y Esperanza (licht en hoop), zit er op een dag na op. Ik heb een hele leuke week gehad. De school waar ik nu zit vind ik een stuk leuker, maar misschien komt dat ook wel omdat ik daar veel meer doe. Ik heb van de week al een aantal lesjes helemaal in het Spaans gegeven en ga daar vrolijk mee door. Ik merk dat ik steeds enthousiaster wordt over het lesgeven, omdat mijn Spaans ook steeds beter wordt. Ik begin het nu aardig onder de knie te krijgen en blijf mijn best doen om het te leren.

De school waar ik nu zit is wel heel anders. De wijk waar de school in staat is veel armer. Ondanks dat zijn de kinderen wel heel blij en dankbaar met wat ze hebben. Ze zijn wel super aanhankelijk. Ze willen de hele dag knuffelen en ze willen allemaal mijn handtekening. Een persoon van ongeveer 2 meter is ook wel heel bijzonder natuurlijk.

Van het griepje ben ik weer helemaal opgeknapt en heb al weer veel leuke dingen gedaan. Afgelopen zaterdag was ik op het Peruviaanse feest Mistura. Een feest waar je de hele dag al het eten van heel Peru kon proberen. Ik heb me daar ook wel weer verbaasd over hoe eten hier wordt klaar gemaakt. Zondag ben ik naar de wijk la Victoria geweest. Dit is een wijk waar je als westerling niet alleen moet komen, omdat dit te gevaarlijk was. Samen met mijn Peruviaanse 'moeder' gingen we erheen. Het is wel indrukwekkend om daar te lopen, want het is een heel ander beeld dan het deel waar ik woon.

Met eten ben ik nog even doorgegaan met aparte dingen proberen. Nadat ik het koeienhart was verslonden, ben ik ook maar overgaan op de maag van de koe. Het heet hier cowcow en is echt superlekker. Ook heb ik me gewaagd aan de octopus, maar daar moest ik niet zoveel van hebben. Ik vind het wel heel leuk om alles hier te proberen, al zal ik ook wel een aantal dingen overslaan als ik dat allemaal zo zie hier.

Verder heb ik niet zoveel meer te melden, maar dat komt ook wel omdat de dagen er over het algemeen hetzelfde uitzien en ik wel in een vast ritme leef. Jullie allemaal ook weer het beste toegewenst daar en jullie horen weer van me.

Groetjes Arjan


  • 21 September 2012 - 07:47

    Rita:

    Hoi Arjan

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het griepje was even vervelend, maar gelukkig weer over.
    Een fijne tijd nog verder daar.
    Groetjes Rita

  • 21 September 2012 - 08:14

    Nelleke:

    hee arjan.....
    wat gaaf zeg dat de taal al zo goed gaat, echt knap dat je al complete lessen geeft int Spaans, dat zou k je echt niet nadoen....!
    ahahah als k jou daar tegenkwam zou k ook een handtekening willen....super grappig toch, je bent echt hun held :)
    wel heel apart eten hoor, maar cool dat je t wel probeert :)
    heee heeeeeeeel veeeeeeeeeel succes he.......!!
    x nels..

  • 21 September 2012 - 08:14

    Nelleke:

    hee arjan.....
    wat gaaf zeg dat de taal al zo goed gaat, echt knap dat je al complete lessen geeft int Spaans, dat zou k je echt niet nadoen....!
    ahahah als k jou daar tegenkwam zou k ook een handtekening willen....super grappig toch, je bent echt hun held :)
    wel heel apart eten hoor, maar cool dat je t wel probeert :)
    heee heeeeeeeel veeeeeeeeeel succes he.......!!
    x nels..

  • 21 September 2012 - 09:52

    Emma:

    Leuk om je bericht te lezen! Volgens mij vermaak je je daar wel! Haha.
    Heel veel plezier en geniet er lekker van! Het is hier ook heerlijk.
    Morgen gaan we naar Kaapstad toe!
    Mis je me een beetje:P Haha

    Dikke kus uit Zuid Afrika!

  • 21 September 2012 - 13:51

    :

    Heey!
    Wat leuk om weer wat van je te lezen! Super dat je les geeft in het Spaans! Wij vertrekken morgen, dus ben erg benieuwd! Iig heel veel succes daar nog & geniet ervan!
    Groetjes,
    Mariëlle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Arjan

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 29836

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 06 Juli 2015

Meester Arjan in Haïti

23 Augustus 2012 - 08 December 2012

Stageperiode Peru

Landen bezocht: