Dat was alweer een week - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu Dat was alweer een week - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan Landman - WaarBenJij.nu

Dat was alweer een week

Blijf op de hoogte en volg Arjan

31 Augustus 2012 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik er een week opzitten hier in Lima. Ik moet zeggen dat het wel een groot verschil is met hoe ik hier nu leef en hoe ik vorige week leefde. Naast dat het gezin goed voor mij zorgt, heb ik ook de grootste lol met ze. We lachen ons de hele dag om allerlei dingen en blunders die ik maak. Arjan en blunders maken kunnen niet zonder elkaar, ook niet in Peru. Met Esther (de moeder van het gezin) en Diego (een van de zonen) heb ik na een week al een heel hechte band opgebouwd. In het algemeen is het leuk om te zien dat mensen je echt herkennen en proberen een praatje met je maken in het Spaans. Dat het niet altijd lukt ligt niet aan het Spaans van de Peruvianen, maar aan het Spaans van mij.

Ik heb deze week super veel mooie dingen gezien en gedaan. Zo ben ik naar het historische centrum van Lima geweest, waar de regering gevestigd is. Ook heb ik een Peruviaanse begrafenis meegemaak en heb ik arme en rijke wijken van Lima gezien. Ik heb zelfs al gevoetbald met een hele groep Peruvianen. Wat het laatste betreft, zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Mijn weekje vakantie is nu bijna voorbij. Vandaag is het vrijdag en heb ik mijn laatste vakantiedag. Deze dag ga ik gebruiken om een van de scholen te bezoeken waar ik ga lesgeven. Aankomende maandag start ik ook op die school. Ik zal dan eerst twee weken op die school lesgeven samen met Janouk en Lorianne. De andere drie, Kely, Dorene & Irene, gaan eerst naar de andere school. Na twee weken wisselen we van school. Met het vervoer hebben Janouk, Lorianne en ik het goed geregeld. Een man uit de kerk rijdt namelijk in een taxi en wil ons iedere dag naar de school brengen. Voor beide scholen moeten we meer dan een uur rijden. Het is daarom wel heel fijn dat we bij huis worden opgehaald en bij school worden afgezet. Naast het lesgeven op scholen zal ik op dinsdag en donderdag lessen gaan volgen aan de universiteit van Lima. Waar de colleges precies over gaan weet ik niet precies, maar het sluit in ieder geval aan bij onze opleiding. Het lijkt mij heel erg leuk om andere studenten te ontmoeten en het is gelijk goed voor mijn Spaans.

Ik heb nu wel zin om te beginnen met stage. Na een week hier op gang komen is het goed om iets te gaan doen. Met een redelijke bodem Spaans zal ik voor de klas komen te staan. Ik ben heel benieuwd. Ik weet nu nog niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Misschien dat ik na morgen een beter beeld er van heb. Ik laat het gewoon lekker over mij heen komen.

Ik ga nu in ieder geval weer genieten van alle leuke, lekkere en mooie dingen die hier zijn en jullie horen de volgende keer over mijn eerste stage ervaringen.

Groetjes Arjan

  • 31 Augustus 2012 - 19:45

    Mieneke Klok:

    Dag Arjan, Leuk om je belevenissen te horen. Wel knap hoor om opeens alles in het Spaans te moeten zeggen en les te gaan geven. Ik ben erg benieuwd hoe je dat vergaat. IJsselmuiden -Lima is toch wel een aardig verschil. Strekte met je eerste les dagen.
    Hartelijke groet
    Mieneke.

  • 31 Augustus 2012 - 21:30

    Jessica:

    Hee broer,
    wat leuk om te lezen hoe goed je het naar je zin hebt. Ik zie het al helemaal voor me, jij en je Peruaanse blunders. Wat zullen ze van jouw aanwezigheid genieten! Spannend als maandag je schooldagen beginnen. Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. En hoe je jezelf gaat redden in het spaans en met je handen en voeten. Goed dat je alles zo lekker over je heen laat komen zeg! Geniet van je weekend en alvast veel succes volgende week,
    liefs,
    Jessica.

  • 03 September 2012 - 20:19

    Nelleke:

    arjan....!
    goed naar je zin zo te horen....leuk man je belevenissen...ahaha en blunders horen dr bij....
    ook gaaf dat je naar die universiteit gaat....maar je kan t allemaal wel volgen enzo...?de tijd gaat zeker snel? vooral nu je aan de slag bent...heeeeeeeel veeeeeeeeel succes.,..
    (mis je je kalletje al een beetje, of heb je daar geen tijd voor...?

  • 03 September 2012 - 20:19

    Nelleke:

    arjan....!
    goed naar je zin zo te horen....leuk man je belevenissen...ahaha en blunders horen dr bij....
    ook gaaf dat je naar die universiteit gaat....maar je kan t allemaal wel volgen enzo...?de tijd gaat zeker snel? vooral nu je aan de slag bent...heeeeeeeel veeeeeeeeel succes.,..
    (mis je je kalletje al een beetje, of heb je daar geen tijd voor...?

  • 04 September 2012 - 23:29

    Wilbert:

    Hey Arjan,

    Leuk om je belevenissen te lezen op je blog.
    Netjes dat je al zoveel Spaans opgepakt hebt.
    Ik ben benieuwd hoe je lessen tot nu toe zijn gegaan.
    Mooi dat je het het over PERUVIANEN (met een V!!!). Van wie heb je dat ook alweer???
    Veel plezier daar en heel veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Arjan

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 29850

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 06 Juli 2015

Meester Arjan in Haïti

23 Augustus 2012 - 08 December 2012

Stageperiode Peru

Landen bezocht: